REKLAMATIONSRET

Halmhuset Vin yder to års reklamationsret i henhold til Købeloven. Det fremhæves, at reklamationsretten er begrænset til varens naturlige holdbarhed, og at denne forudsætter, at varen er opbevaret og i øvrigt blevet behandlet korrekt. Flasker med "prop" og andre former for dårlig smag eller duft forekommer uundgåeligt og må forventes af kunden i et vist omfang. Såfremt der forekommer "prop" i mere end en ud af tolv flasker af samme vin købt ved samme ordre, accepteres dette som en reklamation, og Halmhuset vil i sådanne tilfælde foretage ombytning, men dog ikke nødvendigvis til samme årgang. Den nævnte reklamationsret vedrørende vine med "prop" m.v. skal gøres gældende snarest muligt, og sådanne vine skal uden ugrundet ophold fremsendes til Halmhuset Vin såfremt kunden ønsker ombytning. Det præciseres, at kundens reklamationsret i alle tilfælde bortfalder to år efter leveringen.

I tilfælde af, at flasker er beskadiget ved leveringen, skal dette angives på fragtbrevet. Umiddelbart efter leveringen skal kunden kontrollere, at leverancen er korrekt både med hensyn til kvantum og med hensyn til, om vinene svarer til ordren. Såfremt kunden mener, at dette ikke er tilfældet, skal kunden straks give skriftlig meddelelse til Halmhuset Vin.

KØBSVILKÅR

  • Der tillægges et leveringsgebyr på 100 kr. pr. adresse ved alle ordrer under 1.000 kr.
  • Ordrer modtaget inden kl. 12.00 afsendes samme dag med fragtmand og leveres inden for 3 hverdage.
  • Risikoen for varer købt hos Halmhuset Vin overgår til dig på leveringstidspunktet, og eventuelle fejl eller mangler ved leveringen skal påberåbes i rimelig tid efter leveringen.
  • Halmhuset Vin yder som udgangspunkt ingen returret på tilsendte føde- eller drikkevarer, iht. Forbrugeraftaleloven.
  • Vi tager forbehold for udsolgte varer, prisændringer og prisfejl.
  • Link til Forbrugeraftaleloven: http://www.forbrug.dk/Test-og-raad-foer-du-koeber/Ehandel/Nye-Regler